ALGEMENE INFORMATIE

Op deze pagina waarschuwingen voor bedrijven en/of producten waar iemsn ander al eens slechte ervaringen mee heeft gehad.

Dit kunnen bedrijven zijn die hebben bewezen NIET veilig te zijn, beloftes niet nakomen, klachten niet oplossen, of waar u op zijn minst bepaalde risico´ loopt.
Daarnaast vindt u hier enkele links naar websites die zich ook met het waarschuwen tegen frauduleuze websites bezig houden.

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE!

NEEMT DE MOEITE DE WAARSCHUWINGEN PAGINA TE BESTUDEREN VOORDAT U ONLINE KOOPT
BIJ EEN BEDRIJF DAT GEEN LINK OP ONZE WEBSITE HEEFT.



 
 

DIVERSE SOFTWARE

NOG GEEN CONTENT




 
 

LEVERANCIERS/WEBSHOPS VAN PRODUCTEN
ALIEXPRESS - AQUAGEMS - BALADINS - RENAULT NAVIGATIE
 
 

WAARSCHUWING VOOR:

ALIEXPRESS.COM

OOK HANDELEND ONDER ALIBABA

Deze Chinese winkel is een tussenhandel. Uw bestelling wordt doorgestuurd naar de feitelijke leverancier. Wat u bestelt wordt meestal wel geleverd.
Maar houd rekening met het volgende:

Levertijd is minimaal 6 weken. Al die tijd staat uw geld uit!

========

Valt een product tegen, zijn de verzendkosten voor terugsturen voor uw eigen rekening. naar CHINA, duur dus...

========

Vaak zijn goederen van matige kwaliteit of komen niet overeen met de beschrijving. Houden met een korting is dan de beste optie. Korting wordt wel toegezegd, maar komt niet altijd!

========

Ondanks toezeggingen is herhaald het product sturen dat NIEt met de beschrijving overeenkomt vaak het geval.

========

Voor bepaalde goederen moeten invoerrechten worden betaald. Dat merkt u pas bij levering in Nederland! Het producht terugsturen is geen optie, want dat is voor uw rekening en kan aardig in de papieren lopen!

========



 
 

WAARSCHUWING VOOR:

AQUAGEMS

OOK HANDELEND ONDER
DE WELNESS SHOP - http://www.dewellnessshop.com/
HELEO-SAUNA - http://www.helo-sauna.com/
FRATELLIMORA - http://www.fratellimora.nl/
VIKINGINDUSTRIER - http://www.vikingindustrier.nl/
JEMSZ-SPORT - www.jemsz-sport.nl
SOCCERTRIBE - http://www.soccertribe.nl/


Ik heb bij dit Tilburgse bedrijf op 23 november een paar tuinstoelen met daarbij extra hoofdsteunen besteld. Totale waarde € 249,--
Hieronder mijn zeer negatieve ervaring:

Na een maand!! Op 23 december werden alleen de stoelen afgeleverd. Zonder de kussens!
Na veel aandringen krijg ik op 30 maart (3 maanden later dus) wederom te horen dat de kussens vanuit Italië zullen worden opgestuurd.
Ik mail en bel daarna de eigenaar van het bedrijf en die deelt mij mee dat ik niet kan ontbinden omdat in hun leveringsvoorwaarden staat dat zij orders, indien nodig, in delen afleveren.
Dan stuur ik een mail en aangetekende brief waarin ik mededeel dat ik de koopoverenkomst wil ontbinden en de stoelen terug wil sturen.

Een dag later komen opeens de kussens. Ze blijken een totaal andere kleur te hebben dan de stoelen. En nu wil ik er dus helemaal vanaf.

Na ca. 2 weken krijg ik mijn brief ongeopend retour gestuurd.

Vervolgens leg ik de zaak bij de DAS rechtbijstand.
Deze pakken de zaak op.
In de leveringsvoorwaarden is het onderdeel kopen op afstand niet opgenomen!
Hierdoor heb ik het recht gedurende een jaar te ontbinden en mijn spullen terug te sturen!

Ook nu reageert het bedrijf niet op de brief en mail van de DAS! Ook op een herinnering wordt niet gereageerd!
Gevolg is dat ik mijn geld niet terug heb gekregen en nu met 2 stoelen zit die me niet bevallen.

========

U bent dus gewaarschuwd!

========



 
 

REVIEW BALADINS SUPERIOR

Complaint about Balladins Superior Charleroi
* WARNING *

December 23, 2011 I book Balladins Superior Hotel at Charleroihotel through Booking.com. We´re going to Tenerife in February for a week and 2 years ago we could park our car here for free for 2 weeks. When booking I mentioned that I want a week´s free parking at the hotel. The confirmation comes, including my observation. After reading a negative review about it calculated Balladins Superior Hotel parking costs, at the beginning of February I asked via e-mail for a confirmation that I can park for free. Arrived at Balladins Superior Hotel I get told that only one night free parking was included in the reservation, and I had to pay €. 59, - extra! I had no escape because the environment is nothing and the next morning I only could use the (for a fee of 4, - pp) when I had payed for parking. It is clear that this is a rehearsed trick, and that it is regularly used to generate additional revenues. My printed confirmation in Dutch which stated that I had agreed a week´s free parking they could not read, They only speak and read French and English. When we came back from vacation we contacted Booking.com, and after some urging Booking took its responsibility and have now repaid me.

Do not book this hotel! There are enough good alternatives on this spot. Make sure you get a confirmation as to indicate for which period you may park there. Included in the price otherwise only the night of stay.

REACT





 
 

2016 RENAULT CLIA MEDIA NAV EVOLUTION
NAVIGATIE MET GEBREKEN

In maart 2016 neem ik een nieuwe Renault Clio in gebruik.
Standaard wordt daarin (Night and Day edition) een navigatiesisteem geleverd.
Het gaat hier om een zogenaamd MEDIA NAV EVOLUTION systeem.
In de handleiding staat dat je binnen 3 maanden moet updaten.
Als ik dat doe blijken de nieuwe kaarten in hun benaming 2015 Q2 te hebben meegekregen. Tweede kwartaal2015 dus! Maar ik zit dan in 2de tot 3de kwartaal 2016! Kaarten van een jaar oud dus! Contact met de dealer en Renault Nederland bieden geen oplosing, er zijn gewoon geen andere kaarten beschikbaar! Het bedrijf dat de kaarten geschikt maakt voor MEDIA NAV EVOLUTION heeft daar een jaar voor nodig.

Na 96 dagen (iets meer dan 3 maanden, krijg ik bericht dat er nieuwe kaarten zijn.... Renault is niet thuis!

Ik heb nog niet vermeld dat het systeem regelmatig de weg kwijt is. Ben ik nou de enige die hier over klaagt?

Dan komt er een reclame via de mail binnen. Ik kan geld besparen door met te aboneren op nieuwe kaarten.
Ook hiervoor moet ik weer contact zoeken met Renault, want ik kan die aanbiedingen nergens vinden!

Dan blijkt dat het aanbod niet geldt voor de kaartenset die standaard is meegeleverd.
Dat is Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, die kan ik wel updaten, maar niet middels een goedkoper abonement!
Dat blijkt alleen te kunnen met de kaarten van Oost en/of West Europa. Een aanzienlijk duurdere kaart dus!
Om van alle gedoe af te zijn koop ik de kaart van West Europa met updates voor 2 jaar.
En toen ging is gisteren even naar Zaandam. Dat is hier 15,8 km vandaan. Op de terugweg, om te testen, de navigatie aangezet.

Gelukkig ken ik deze route goed, want op dit korte stukje raakte mijn navigatie 2 keer de weg kwijt! Niks niet een ingewikkelde route of zo, maar ik werd onderweg tot 2 keer aan tie de verkeerde kant opgestuurd.
TER VERDUIDELIJKING HIER ENKELE PLAATJES EN EEN VIDEO....

Overzicht van de hele route



Eerste fout in deze route



Tweede fout in deze route



Ik sta waar de pijl/driehoek staat. Rechts is een parkeerterrein!
Rechts onderin staat een pijl naar RECHTS en 50 m Rechts!




In deze video de tweede fout waarin het syteem me laat voorsorteren voor RECHTS terwijl ik LINKS aan moet houden.

REACTIE? KLIK!





 
 

En hier hebben we nog wat interessante en/of belangrijke links voor u.

Wees voorzichtig op internet! Zorg voor goede beveiliging en meld misbruik.

Andere Snelle Links