VERSLAG VAN DE DAG - DAG 15 - 3e1 MEI 2008
USA 2008 - ARIZONA - NEW MEXICO - COLORADO - UTAH

CHINLE naar GRAND CANYON

Verslag van de dag...

De plannen zijn veranderd. We gaan vandaag naar Williams. Daar geboekt bij Travellodge via Wyndham. Morgen een hele dag voor de Grand Canyon.

Vanmorgen waren we, anders dan gepland, toch weer vroeg op. 6:30 dit keer. Na een geweldig ontbijt in het, bij het hotel behorende, restaurant, richting Williams. Voor het eerste een Travellodge gereserveerd, ik ben benieuwd. Eerst naar de Hubbell Trading Post in Ganado. We hoeven er bijna niet voor om te rijden. Alle gebouwen en het interieur zijn nog in de oude staat en dat is best leuk. De winkel is er inmiddels één zoals zo velen. Kruidenierswaren en souvenirs. We lopen er even rond en vinden er eigenlijk weinig aan. Na ca. 20 minuten vervolgen we onze reis.

Aangezien de route nog niet echt vast lag had ik bedacht dat we de 40 pas zouden nemen voorbij Holbrook, omdat we dat deel al hadden gedaan. De route naar het westen via de 264 naar Second Mesa is lang en saai. Daar aangekomen afgebogen naar het zuiden (US87) naar Winslow. Ook de 87 is lang en saai. Winslow blijkt uitstekend geschikt voor een plaspauze, en dan gauw door naar Flagstaf.
    We bezoeken daar de oude stad en lunchen in één van de vele restaurants. Voor het overige zijn er souvenirwinkels en 'art' galeries.
    We hebben er niet erg veel tijd voor nodig, en zijn makkelijk binnen de twee uur parkeertijd bij de auto terug.

Op naar Williams. Dat plaatsje blijkt top. Route 66 op en top. Het bestaat dus toch nog. Harleys rijden door de straten, Rockmuziek uit de café/restaurants, cowboys in de winkels en de straten.
    's Avonds worden we getrakteerd op een optreden van een muziekband in oude legerkostuums, en even later op een echt cowboygevecht met harde knallen van de pistolen en een staaf dynamiet. Ook ons hotel blijkt aan onze wensen te voldoen. Eenvoudig, maar schoon, goede bedden, ijskast, TV, Internet, zwembad en zelfs een whirlpool.

Na een lekkere steak onder life muziek hebben we het wel weer gehad. Ik ga de website bijwerken, nog even TV kijken en dan… naar bed. Morgen vroeg naar de Grand Canyon.